top of page
רקע עמוד ראשי בלוג.png
תמונת הסופר/תSivan Shalhin

סיכום הכנס השנתי canva create 2024

מה חדש ב-canva? סיכום ורשמים מכנס canva create השנתי שהיה הפעם בסימן Work Redesigned שבו השתתפתי אונליין ביחד עם יותר מ2.5 מיליון משתתפים ברחבי העולם!!!



כבר שנה שלישית ברצף ש-CANVA מקיימת את canva create -הכנס השנתי שבו היא מכריזה על המיקוד שלה לשנה הקרובה וחושפת כלים חדשים שיכנסו במהרה לחשבונות ה-canva של כולנו!!!


בשידור ישיר מתיאטרון יוטיוב בהוליווד פארק ארה"ב פתחו את הכנס שלושת האנשים שהקימו אותה לפני יותר מעשור ועומדים בראש החברה הנהדרת הזו : מלאני פרקינס , קליף אוברכט וקאמרון אדמס. הם הודו למיליוני המשתתפים בכנס ושמחו לעדכן שכמות העיצובים הכללית ב-canva חצתה את ה-25 מיליארד וכמות המשתמשים החודשיים הגיעה ל-185 מיליון איש ברחבי העולם!


העצמת ארגונים -הנושא המוביל וקהל היעד העיקרי השנה

אחרי שבמשך יותר מעשור המטרה העיקרית בקנבה הייתה להעצים כל אחד לעצב לבד, בכל מקום בעולם, בכל שפה ובכל מכשיר. כעת החזון הזה מורחב להעצמת סביבת העבודה ומגיע עם סט כלים שנועד בעיקר לארגונים וחברות כדי שיוכלו להשתמש בנוחות ובקלות ב-canva.


כדי לענות על הביקוש הגובר והצרכים הייחודיים של ארגונים גדולים, הושק Canva Enterprise מנוי הארגונים של canva. הוא כולל מסוף ניהול מרכזי לניהול צוותים והרשאות במקום אחד, יכולת ליצור צוותים מרובים בארגון לפילוח מותגים, תכונות אבטחה ברמת הארגון כולל ISO, SCIM ו-SSO כדי לשמור על בטיחות , בתוספת תמיכה ייעודית לעיצוב, הדרכה, הדרכה ופיתוח אינטגרציות מותאמות אישית.


נעשה תהליך עומק של מיפוי צרכים לפי מחלקות שונות בארגונים גדולים ובשלב זה הושקו ערכות עבודה וכלים מותאמים ל-4 סוגי מחלקות עיקריות: שיווק, מכירות ומשאבי אנוש. לא כל הדברים שהוצגו היו באמת חדשים אבל כן קובצו מבחינת השימושיות עבור כל אחת מהמחלקות. גישה לערכות העבודה דרך כפתור התבניות בתפריט הצד בדף הבית.



עבור מחלקות השיווק:

הוצגו ערכות עבודה מותאמות = סוגי פורמטים רלוונטיים לצוותים בתחומים אילו, קובצו אפליקציות ואינטגרציות וכן הפיצ'ר הלא באמת חדש bulk create (יצירה בכמות גדולה) שמאפשר עיצוב כמותי של עיצובים מתוך טבלה עם נתונים.


עבור מחלקות המכירות:

הוצגו ערכות עבודה המותאמות והאפליקציות ובנוסף data autofill - פיצ'ר חדש שמאפשר מילוי אוטומטי של נתונים מתוך קובץ אקסל או CSV וכן את האפשרות להשתמש בהקלטת מסך עבור מחלקת המכירות (גם כאן לא מדובר בפיצ'ר חדש).


עבור מחלקות משאבי האנוש:

מעבר לערכת העבודה עבור צוותים בתחומים אילו ואפליקציות רלוונטיות שיש להם חיבור ישיר לcanva , בממשק הGLOW UP החדש ניתן יהיה לסמן ולסדר מידע חשוב ורלוונטי עבור צוותים ועבור עצמנו כך שניתן יהיה למצוא אותו בקלות. בנוסף הוצג פיצ'ר חדש Courses -שמאפשר בניית קורסים דיגיטליים בתוך canva- כרגע ניתן להציג קורסים אילו רק לחברי צוות ולכן זה רלוונטי בעיקר לארגונים, מקווה שבעתיד ניתן יהיה גם ליצור קורסים למכירה או הצגה חופשית של כל משתמש canva.


עבור מחלקות העיצוב (יצירתי):

מחלקות אילו יוכלו להנות גם הן מאפליקציות שונות לעיצוב (מתווספות עוד ועוד ממש מידי שבוע) וערכות עבודה מותאמות לצרכים שלהם. בנוסף הוצגה האפשרות להחליף לוגו בבת אחת באחר בהרבה עיצובים logo replace - ניתן לגשת אליה כשעומדים על אחד הלוגואים בתוך ערכת המותג.


החידוש הכי מסקרן שהוצג בכנס היה affinity - תוכנת עיצוב גרפי מקצועית שנרכשה לאחרונה על ידי CANVA וכעת מוצעת בגרסת הפרמיום שלה למשתמשי canva בתוכניות החינוך וארגונים ללא כוונות רווח. אני מאמינה שבעתיד הקרוב יהיו ממשקים נוספים בין 2 הפלטפורמות.




שדרוג הממשק: קבלו את ה-glow up

השינוי הכי גדול שהוכרז בכנס וישפיע על כולנו כמשתמשים הוא שדרוג ממשק העבודה - או במילים פשוטות:

ה-canva שלנו הולכת להיראות קצת אחרת. מדובר בשינויים קוסמטיים בעיקר וגם כפתורים שיעברו דירה למקום אחר על המסך. לא רעידת אדמה אבל כן משהו שצריך להתרגל אליו.


במהלך הכנס נפתחה האפשרות המוקדמת לבצע את המעבר לממשק החדש (שקיבל את השם glow up) על ידי לחיצה 7 פעמים על אייקון ה"בשבילך" for you במסך הבית. אפשרות זו הייתה מוגבלת למיליון המשתמשים הראשונים ולאחר מכן הופסקה . אבל אל תדאגו בקרוב הממשק החדש יגיע אל כולנו.


בממשק חדש נוכל להגדיר את האזור האישי שלנו בדיוק כמו שאנחנו אוהבים . לסמן את העיצובים, התיקיות או התבניות החשובים ביותר כדי שנוכל תמיד למצוא אותם תוך כדי תנועה ברחבי Canva. צוותים יכולים כעת גם לשתף ולגשת בקלות לעיצובים, משאבים וחדשות חשובים באמצעות סרגל הצד החדש "מסומן בכוכבים לצוות", המאפשר למנהלי צוות ולמעצבי מותגים להדגיש תוכן חשוב. בנוסף נוכל להרחיב או להסתיר הערות כדי לשפר את המיקוד תוך סינון ומיון הערות לשיתוף פעולה טוב ויעיל יותר.





מה חדש בעריכת תמונה?


מיזוג- פיצ'ר חדש ומגניב לשילוב 2 תמונות ביחד בצורה אחידה.

ממקמים את שתי התמונות אחת מעל השנייה בסדר ובמיקום שרוצים שהם ישתלבו ולוחצים על ערוך תמונה> מיזוג.

כמובן שיש דרכים אחרות לבצע את הפעולה הזו אבל אופציה זו אוטומטית. שימו לב שלא נועדה לפרצופים או אנשים.




שדרוג אחיזת קסם - כלי שקיבל שדרוג נדרש ונוח הוא אחיזת הקסם שמאפשרת לבחור ולהזיז אלמנט בתוך תמונה קיימת. עד כה היה ניתן לבצע זאת רק על ידי סימון במברשת. כעת ניתן לבחור בלחיצה מה האלמנט ולהזיז רק אותו. תנסו זה ממש כיף ושימושי.



מה חדש בעריכת וידאו ?


עורך הוידאו קיבל 2 תוספות עריכה נחמדות לשימוש:

אפשרות לשפר את הקול (הסאונד) בסרטונים שלנו בלחיצת כפתור. מעולה במיוחד עבור סרטונים עם רעשי רקע שאנחנו רוצים להשתמש בהם.


וכלי ההדגשות -שחותך לנו באופן אוטומטי סרטונים קצרים של החלקים הכי טובים בווידאו שלנו




מעבר להכרזות ולכלים עצמם, כמו תמיד זה היה כנס כיפי. השתתפו בו בעלי תפקידים שונים ב-canva, היו סרטונים מארגונים שונים וגדולים שכבר הכניסו אותה ככלי עבודה עיקרי ואפילו שיר עם פזמון מדבק ביותר (חפשו אותו בדקה ה44:10 של הכנס).




גם השנה אני שמחה להיות חלק מקהילת canva העולמית עם הערכים שהיא מובילה והכלים הסופר שימושיים שלה שבאמת מאפשרים לכל אחד לעצב בעצמו.


תמשיכו לעצב ב-canva

סיון





Comments


Whatsapp   .webp
bottom of page